DELIRIUM TREMENS


Sedimo pre neko veče, ubijamo novembarski bezvezni četvrtak pored flaše nekog Merloa koji je doneo s aerodroma da ne bih drobila kako mi ništa pametno iz te Amerike nikad ne donese. Logika mu je verovatno, p’jana neće da se ljuti. Logika mu je ispravna, što je najgore. A zna da crveno ne pijem, sve zna, al’ tako, hoće da me nervira, eto.

Svud neka toplina. Veli on, greju k’o ludi na Vračaru, al’ meni rumeni obrazi od vina i ne dam se otvore prozori, pusti me da se preznojim …ko zna gde to može da nas odvede.

Al’ kako njega ubi džetleg a mene treća čaša, pitam ga svečano i značajno: “Imaš ti nikog ko zna tvoje najgore? “

Nastavljam sa kontemplacijom nad nekim košmarom u svojoj glavi, ma sve od tog prokletog vina. Vidim da me ne prati i da na jedno oko drema, al’ džabe je to kad ja imam neke važne stvari za reći, sad dok sam ovako opijena. Možda i zaspi pa ni ne čuje do kraja, možda kao sveštenik odsluša moje baljezganje pa mi on oprosti u ime svih drugih, možda se ujutru neće sećati ničega…

Slušaj, znaš šta je važno u životu? Dobro, ne pričam sad o zdravlju, otplaćenom kreditu za stan, večnoj ljubavi i ostalim fantazijama. Klima glavom, kao sluša.

Mnogo je važno da u životu imaš osobu koja zna „tvoje najgore“.

Ne, to nije tvoj najbolji prijatelj, ni roditelj, nisam ni ja…al’ je važno da imaš nekog ko te poznaje toliko da je video tvoje demone uživo, oči u oči stajao sa njima, voljno ili ne, ali ih je video i više ih se ne boji.

Mnogo je bitno da imaš nekog ko zna da si i anđeo ali i sam đavo i to onaj đavo za kog nisi nikada pomišljao da jesi. Ti ni ne znaš koliko zlo u tebi leži, dok eto jednog dana nečija ruka ga ne probudi, isčupa ga naživo iz tebe i obrise njegove ti da. I tad kad više nisi onaj koga gledaš svako ujutru u ogledalu dok se briješ, nego zlo zlobno, ljubomorno, pokvareno, plačljivo, molećivo, jadno, osvetoljubivo, poganog  jezika nesrećno biće, tad ti treba taj antipod anđela čuvara, taj pred kojim nema stida, nema straha od reči, nema ustezanja tog đavola u tebi, tada.

Dobro, možda se tebi i ne dogodi, ali da znaš da je važno, mnogo je važno. Moraš imati nekog da ti drži strah kad navale demoni, a mnogo gadni su, da znaš. Pomute ti um gore od ovog lošeg  Merloa, pojedu te iznutra dok od tebe ne ostane samo ljuštura, samo korica od onog što si nekad bio. Da ti kažem još nešto,jeben je život pa  taj što stoji pored tebe je, možda, baš taj koji je đavola u tvoj život doveo, s njim za sto seo.

Ali zapamti, važno je da zna tvoje najgore lice, ono koje nikome, pa ni sebi nećeš pokazi nikada više. I kad sve prođe, koliko god da traje, kad se oporaviš, kad na noge staneš,  budeš opet onaj od pre, zajedno sa tobom će se praviti lud kao da se one scene iz „Isterivanja đavola, I; II; III…“ kojima je prisustvovao, gledao i neverovao, probao da beži al’ ipak ostao nekako, prećutao, progutao,  nikada nisu dogodile.

Ne garantujem da ćete ikad ponovo biti prijatelji, ljubavnici, supružnici, na ulici poznanici, ali će ti uvek u životu biti bitan, jer kako god život da vas baci daleko ili blizu, znaćeš da on zna tajnu koju niko drugi ne zna…a ta je tajna, je l’ me slušaš, to je tajna najtajnija! To je tajna da nisi ni bribližno onako dobar, savršen i divan kako misliš svakog narednog dana da jesi. To je tajna tvog pravog lica, i dobrog i lošeg!

I, kao što ti rekoh, mnogo je važno da imaš tako nekog jer samo pred njim si ti stvarno ti…pa, jebi ga sad, kakav god da si.

Alo, bre, jel’ slušaš ili spavaš?!

Pokrivam ga i u zlo doba zovem taxi…ujutru me zove, puštam ga da mi priča neki loš vic dok se saplićem po sobi kasneći na posao.

4 thoughts on “DELIRIUM TREMENS

Leave a Reply

